Pander Consultancy

Kwaliteitsmanager

Kwaliteit is tegenwoordig in elke onderneming de basis voor voortgang en succes. Een kwaliteitsmanager heeft dan ook de zeer uitdagende taak om de toegevoegde waarde van kwaliteitsmanagement aan te tonen en de bedrijfsprocessen om te zetten in een gestroomlijnd systeem van gedocumenteerde processen, rapportages en verbetertrajecten. De methodes die hierbij ingezet kunnen worden, variëren van een uitgebreide werkinstructie tot een geavanceerd Six Sigma-traject. De kwaliteitsmanager moet de medewerkers van de organisatie bij de les houden en stelt daarbij in alle processen de klant centraal. Daarnaast houdt de kwaliteitsmanager zich ook bezig met proces- en verandermanagement, want de kentering naar het kwaliteitsdenken moet bij alle betrokkenen in de organisatie plaatsvinden. Daarom is een kwaliteitsmanager voortdurend op zoek naar verbeterpunten en innovaties die doorgevoerd kunnen worden. Kwaliteitsmanagement is uitsluitend succesvol als het geïntegreerd is in de totale bedrijfsvoering.

De kwaliteitsmanager bewaakt en toetst

De kwaliteitsmanager maakt met behulp van procedures, keuringen en onderzoeken een inschatting of het kwaliteitssysteem effectief is en overeenstemt met de omschrijvingen in het handboek. Deze manager controleert en bewaakt tevens of het ingevoerde kwaliteitssysteem wel geschikt is voor het bereiken van het beoogde doel. Door middel van (interne) audits wordt getoetst of het gehanteerde kwaliteitssysteem, inclusief het eventuele HACCP-plan, effectief is ingevoerd en correct wordt uitgevoerd. Elke kwaliteitsmanager van Pander Consultancy is een gekwalificeerde leadauditor en bevoegd tot het onafhankelijk auditeren van de meest voorkomende normen. Of het nu gaat om interne audits, leveranciers audits of begeleiding als u zelf ge-audit wordt door uw afnemers.

De kwaliteitsmanager stelt uw klant centraal

Een deskundige kwaliteitsmanager beschikt over de juiste kennis die nodig is om binnen afzienbare tijd het gewenste resultaat te boeken. Het grote voordeel van een kwaliteitssysteem is immers dat iedereen in de organisatie scherp wordt gehouden door de regelmatige audits en analyses. Het kwaliteitsmanagementsysteem heeft altijd tot doel om het succes van de onderneming tot speerpunt en tot de bindende factor voor alle betrokkenen te maken. Daarom hebben grote bedrijven vaak een eigen kwaliteitsmanager in dienst, terwijl kleine ondernemingen meestal een externe professional inhuren. Hebt u tijdelijk de diensten van een goede kwaliteitsmanager nodig? Pander Consultancy beschikt over een eigen netwerk met interim managers en kan ook voor uw organisatie detachering op maat verzorgen. Met zorg en aandacht wordt bepaald welke ervaren professional u het beste van dienst kan zijn. Onze zelfstandige adviseurs wonen verspreid over het land, waardoor wij altijd kunnen zoeken naar een consultant uit uw eigen omgeving. Bij Pander Consultancy profiteert u van kennis, deskundigheid, ervaring, capaciteit en persoonlijke betrokkenheid.

Een kwaliteitsmanager van Pander Consultancy

Denkt u erover om in uw bedrijf een kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten, of wilt u uw bestaande systeem door een ervaren kwaliteitsmanager laten onderhouden of certificeren? Dan biedt Pander Consultancy u advies op maat. Wij zijn een onafhankelijke adviesorganisatie die zich onder andere richt op de levensmiddelenbranche. Wij bieden u ondersteuning bij de invoering, bewaking en het borgen van elk kwaliteitsmanagementsysteem. Onze aanpak is no-nonsense, resultaatgericht en flexibel, waarbij openheid en persoonlijke betrokkenheid de basis vormen voor een succesvolle samenwerking. Met advies en training helpen wij u om de kwaliteit van uw organisatie, processen en personeelsleden te optimaliseren. Pander Consultancy is ISO 9001 gecertificeerd en hanteert een uniforme, uitwisselbare werkwijze. Het meten en constant verbeteren van onze eigen dienstverlening is voor ons de basis voor onze kwaliteit. Daarom weten wij precies wat een ervaren en bekwame kwaliteitsmanager voor uw onderneming kan betekenen. Wilt u uw klanten nog meer kunnen bieden en uw concurrentiepositie verbeteren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Subscribe

Subscribe to our e-mail newsletter to receive updates.