INTERIM MANAGER

Een bedrijf of organisatie kan zeer gebaat zijn bij een extern aangestelde interim manager. De interim manager is gespecialiseerd in een bepaald kennisgebied en is getraind om uitdagende projecten op zich te nemen. Een interim manager is belast met een specifiek gerichte opdracht en is gespecialiseerd in een of meerdere vakgebieden. Een voordeel is dat een interim manager geen emotionele banden heeft met een afdeling of bedrijf, zich een frisse blik gunt op de zaken en dus uiterst objectief en zakelijk te werk kan gaan. Een interim manager heeft ruime ervaring binnen een specifiek werkgebied en is (onder andere) in staat om leiding te geven, problemen te analyseren, oplossingen te bieden en veranderingen in het beleid door te voeren. Taken van een interim manager kunnen zijn:

  • Analyseren
  • Richting geven
  • Leiding geven
  • Oplossingen bieden
  • Een nieuwe organisatiestructuur opzetten
  • Veranderingen doorvoeren in het beleid

WAT ZIJN DE REDENEN OM EEN INTERIM MANAGER AAN TE STELLEN?

Er kunnen meerdere redenen zijn om een interim manager aan te stellen. Hieronder volgen een aantal voorbeelden:

  • Er is behoefte aan specifieke kennis en expertise, die men zelf niet in huis heeft.
  • Er moet orde op zaken gesteld worden.
  • De juiste persoon ontbreekt en het bedrijf dreigt in de problemen te komen (of verkeert al in de problemen).
  • De huidige manager vertrekt en er is nog geen opvolger benoemd.
  • De huidige manager is ziek, op zwangerschapsverlof of op non-actief gesteld.
  • Er wordt wanbeleid gevoerd.
  • Een interim manager kan worden ingezet bij speciale projecten of tijdens zeer drukke periodes.
  • Op een afdeling van het bedrijf gaan grote veranderingen plaatsvinden.

DE VOORDELEN VAN EEN INTERIM MANAGER

Het voordeel van een interim manager is dat hij of zij minder verbonden is met het bedrijf of de organisatie, waardoor het nemen van moeilijke beslissingen makkelijker wordt. Deze persoon heeft geen emotionele band met het bedrijf of de organisatie en kan dus het desbetreffende project objectief en zakelijk benaderen. De manager heeft een ruime ervaring binnen een specifiek werkgebied en heeft een passende opleiding afgerond om uitdagende projecten aan te kunnen. Indien de juiste interim manager met een bepaalde specifieke kennis wordt aangesteld bij een bedrijf of organisatie, kan de manager in relatief korte tijd met gerichte resultaten komen. Dit zal een meerwaarde zijn voor het bedrijf.

Een aantal afdelingen waar een interim manager te werk kan worden gesteld zijn:

  • De afdeling inkoop
  • Afdeling verkoop
  • Personeelszaken
  • Afdeling algemeen beleid
  • Afdeling financieel beleid
  • De juridische afdeling
  • Afdeling facilitair
  • Marketingafdeling

DE INTERIM MANAGERS VAN PANDER CONSULTANC

Bent u op zoek naar een tijdelijke kwaliteitsmanager, een productieleider of een interim manager gespecialiseerd in een ander kennis- of vakgebied? De adviesorganisatie van Pander werkt in eigen netwerk samen met een aantal gekwalificeerde interim managers. De interim managers in dit team zijn zelfstandige ondernemers en specialisten in één of meerdere kennis- of vakgebieden. De interim managers van het team zijn zeer professioneel, resultaatgericht, geven helderheid, zijn betrokken en zorgen voor een open communicatie. Ook bieden zij ondersteuning en begeleiding.

Pander Consultancy levert interim management en detachering op maat. Pander zorgt ervoor dat de juiste persoon op de juiste positie wordt aangesteld. Dit wordt bereikt door met veel zorg en aandacht te bepalen welke interim manager u optimaal van dienst kan zijn. Pander Consultancy biedt u de benodigde kennis, kunde, ervaring, capaciteit en een zeer persoonlijke betrokkenheid. Vanwege onze landelijke dekking hebben we altijd een interim manager bij u in de buurt.